Friday, August 29, 2008

(S)orgesamt

Så kom det då - det bostadspolitiska programmet från (s). Häromdagen presenterades delar av det, idag framträder det i sin helhet. Eller i vart fall i de delar som journalisterna valt att framhålla. Och de delarna är inte roliga.

Betryckt är ett svagt ord för hur jag känner mig, trots att det funnits anledning misstänka att var just det här som man satt och klurade på.

En mig närstående sosse undrar vilket parti han nu ska ansluta sig till, för i ett parti som tycker så här vill han inte vara med.

Kanske ska vi starta eget, vi som tycker att en bra bostad till ett rimligt pris är en rättighet för alla.

Vad säger du om det, Barbro Engman?

1 comment:

Anonymous said...

Ja, inte verkar detta särskilt progressivt. MEN det är en arbetsgrupps (klena) resultat och INTE sossarnas beslut.

Det ska bli bättre! Så jag tänker inte gå över till vänsterpartiet. Aldrig, förresten

Fortsätt blogga. Leve hyresrätten (fast min är privat). Hälsningar från Axelsberg.