Saturday, August 1, 2009

Efterlysning

Anna i Skarpnäck undrar om någon känner till ombildningskonsulterna Borättsbildarna som arbetar för bostadsrättsföreningen där hon bor i Skarpnäck.

Själv har jag aldrig hört talas om denna firma, som på sin webbplats kallar sig för "experter på ombildning till bostadsrätt".

Söker man vidare på namnet kommer man till

1) ett kommanditbolag som ska ägna sig åt dataprogrammering,
2) NPG fastigheter som ägnar sig åt byggverksamhet och har ett ett "arbetsställe" som heter Borättsbildarna,
3) ytterligare ett företag som heter Framgångsrika företag kommanditbolag.

Det hela låter inte särskilt förtroendeingivande.

Den som vet något mer om Borättsbildarna får gärna höra av sig till bloggen.

8 comments:

Martha said...

Jag har också letat och hittat samma info som Inger. Enligt min mening verkar dessa vara skumma...

anna said...

Har funderat. Är nog inget konstigt att ombildningskonsulter har andra uppdrag också -tex andra företag. De får ju bara betalt om ombildning går igenom så det är väl inget levebröd men det brukar ju vara bra engångskostnad.
Men de svarar lite väl svävande på frågor och jag vet fortf inte vilka tidgare erf de har. men jag får kanske ringa och fråga och utkräva ett mer utförligt svar. fast som nån sa, det gör väl varken från eller till såhär sent i processen. Vi har ju köpstämma måndag kväll. Håll tummarna för oss.

anna said...

I lördags kom en lapp i brevlådan att köpstämman är framflyttad 2 veckor. Anledningen som ges är att det beror på att många ännu är på semester. Borde det inte vart med minst en veckas varsel? De ville ju absolut inte ändra datumet när vi föreslog det i juni. Många har ju faktiskt sem hela augusti också.Jag ändrade ju mina planer pga stämman, suck och åter suck.
Jag som trodde jag skulle få lägga detta bakom mig och verkligen koppla av under semestern.
Måste bara skriva av mig lite.
fortsättning följer, men veckan som kommer ska jag nog försöka vila totalt fr detta. Men det är ju lättare sagt än gjort.

Inger said...

Om jag ska handla upp en tjänst så vill jag att den firma jag anlitar ska ha erfarenhet av den typen av uppdrag. Problemet med den här konsulten är att de verkar ha sysslat med helt andra saker än ombildningar. Det var det som jag tyckte inte verkade förtroendeingivande.

Å andra sidan: den konsult som agerade här var jurist och anställd på en advokatbyrå och han var ju inte mer seriös för det!

Inger said...

Anna
Jag förstår verkligen hur du känner det, men det är väl ändå rätt bra att stämman blir när de flesta hunnit hem? Då blir det ju också kortare tid för dem att ha extrastämmor på!
/Inger

anna said...

Jo inger, det kan du ju ha rätt i.

anna said...

Borde ha kollat upp dom bättre redan tidigare, har gjort det nu och de har lite väl många bolag med olika verksamheter för att vara trovärdiga. Sen nu när jag ringde och efterfrågade referenser på tidigare ombildningar och inte fick några så...men men.(annat än " vi har 15 års erfarenhet i både sthlm och andra delar av sverige" -och de har tidigare sagt 10 el 12 års erfarenhet. Samtidigt som borättsbildarna registrerades 2007, men visst kanske de hade annat bolag tidigare. Men nej jag fick mest säljsnack om hur bra affär jag gör om jag köper. Fick fortf nte veta vilken fastighetsförvaltare vi får.

Anonymous said...

hej,

dessa konsulter vill ombilda våran förrening, jag undrar därför hur det gick för er? Har samma intryck som du att de är oseriösa.

vänliga hälsningar