Friday, September 4, 2009

Nödrop från Aspudden

På kringelkrokiga vägar har jag nåtts av ett nödrop från Aspudden. Personen som skickat det är helt obekant för mig, men jag förstår att hon (eller han) är hemmahörande på antingen Torsten Alms eller Sigurds Rings gata och att bostadsrättsföreningen heter Kruthuset. Så här står det i mejlet:

"Läget är akut. I några hus har hyresgästerna blivit helt överkörda. Ingen förstår hyr köpet gick igenom. Men ingen har orkar ta tu med det hela eftersom ordföranden i bostadsrättsföreningen heter Anders Carlgren och är chef på Fryshuset. / ... /

Jag har fått höra följande av hyresgästerna: Flera lägenheter har stått tomma och posten hopar sig innan för dörren. Minst en lägenhet tror dom hyrs ut svart. I en lägenhet har kontraktsinnehavaren dött men anhöriga har inte lämnat ifrån sig lägenheter. I ett hus är det många hyresgäster som inte förstår vilka köparna är.

Det är mycket som är konstigt med alltihopa. Men det är ingen som har orkat eller vågat göra ngåot. Det bor många människor där som känner sig väldigt utsatta på många sätt. /.../

Snälla hjälp oss!

Hoppas att denna ombildningshysteri tar slut någon gång."

Så låter detta SOS. Om de faktiska omständigheter som det beskriver vet jag ingenting. Men jag kan se att det är en förtvivlad människa som skrivit mejlet. Och jag vet att hon (eller han) inte är ensam om att känna som hon gör.

2 comments:

Terje said...

Hej jag har också fått samma info. Det är vidareslussat till en juridiska enheten på HGF. Får se vad som sker kommande vecka.
vh
Terje

Johan Johanson / Rädda Linjalen said...

Ännu ett av många exempel på de regelvidrigheter som är deprimerande vanliga i det området.

Den som påstår att demokratin lever och frodas i Aspudden just nu kan lika gärna hävda att Maud Olofsson är en sann humanist.