Monday, April 27, 2009

Största möjliga tystnad

Idag är det tre veckor sedan som Barbro Engman kom ut med sin nya ideologi om avskaffande av självkostnadsprincipen och allmännyttans hyresledande roll. Under dessa veckor har jag varit på tre större möten ordnade av hyresgästföreningen i Stockholm. På ett av mötena - händelsevis det minsta - gavs en mycket kortfattad presentation av förslaget. På de två andra mötena, med en mängd aktiva och engagerade människor, sades inte ett ord i saken. Och det var inte bara tyst från ledningens sida, det var nog så att åtminstone det ena mötet var planerat för att ingen annan heller skulle ha en chans att säga något.

Och jag som trodde att kommunikation var ett ledord i denna organisation.

6 comments:

Martha said...
This comment has been removed by the author.
barbro engman said...
This comment has been removed by the author.
Inger said...

Barbro

Det är så dags nu! Du borde förstås låtit de aktiva medlemmarna diskutera frågorna ordentligt INNAN du träffade någon överenskommelse med SABO.

/Inger

Inger said...

Här händer i sanning märkliga saker. Nu censurerar Barbro Engman till och med sig själv genom att ta bort sin egen kommentar här. Vad är det frågan om?

Martha har också tagit bort sin kommentar. Det var synd.

/Inger

Martha said...

Nähä! Jag har inte alls tagit bort min kommentar, Inger. Kan det vara någon som hackar din blogg?

Jag tycker fortfarande att det är väldigt svårt att förstå HGF och SABO vad det gäller den nya modellen för att sätta hyror. Ändå är jag akademiker och borde begripa sånt. Men, det gör jag alltså inte.

Inger said...

Mystiken tätnar! Jag får lov att skriva till Barbro och fråga om hon tagit bort några kommentarer eller om det är hackare som är framme. I bägge fallen undrar man ju varför någon gör sig besväret.
/Inger