Thursday, November 19, 2009

Farväl

Kära Familjebostäder!

Efter 17 år tillsammans har våra vägar skilts åt idag. Själv hade jag gärna sett att vår relation fått fortsätta, för den har varit bra. Först bidrog du till att jag fick en bostad när verkligen behövde den och och sedan har du fortsatt att bemöta mig väl. Jag har haft inflytande över underhållet av min lägenhet och ett gott samarbete med din förvaltare om skötseln av fastigheten och utemiljön. Du har bidragit med pengar så att hyresgästerna kunnat göra saker tillsammans och med en lokal där de kunnat träffas. Och det som du har gjort för mig har du gjort utan att jag behövt ge dig en massa lånade pengar, du har bara krävt en ytterst rimlig hyra som jag förresten varit med och påverkat själv.

Allt detta är det alltså slut med. Jag ville inte denna separation och det tror jag inte att du heller ville, men varken du eller jag kan ensamma bestämma vad som ska ske med oss. Jag är beroende av mina grannars agerande och du av politikernas vilja.

Nu går vi båda en osäker framtid till mötes, jag som hyresgäst hos bostadsrättsföreningen Rovfågeln, och du som ett bolag där inte den allmänna nyttan inte längre ska vara ledstjärnan utan affärsmässigheten. Kanske skulle allt det goda vi haft så småningom ha tagit slut med din nya inriktning, men det känns ändå sorgligt att vi ska behöva skiljas åt.

Tack för allt!

Ronny

PS. Fast det finns en sak som jag är sur på dig för. Det är att du inte hört av dig om de kritiska synpunkter jag haft på ombildarnas fullmakter. Har du verkligen granskat dem ordentligt så att du är säker på att åtminstone denna ombildning vilar på rättfärdig grund?

(Så här skulle Ronny ha kunnat skriva idag om han hade haft lust. Men det hade han inte så jag gjorde det i hans ställe.)

3 comments:

/o said...

Snyft! Tråkigt!

Nu får du ändra i beskrivningen till höger, Ronny är inte hyresgäst i allmännyttan längre :(

Johan Johanson / Rädda Linjalen said...

En ordentlig granskning skulle behöva göras i ett flertal ombildningar i Aspudden med omnejd.
Mycket har gått skumt till där. Alla ansvariga verkar blunda.

Terje said...

Hej Inger/Ronny/Katten.
Bra skrivet men det känns extra sorgset att läsa speciellt när jag vet hur Ronny kämpat.
Vh
Terje